sobota, 18 października 2014

Dyskografia psychobilly 1985 - cz. 10



Rochée & The Sarnos - Understanding Sarnos LP [Nervous, NERD 018]
A1 Sarnos In Space (Written By – Glazebrooke, Fraquar, Leaver, Lennon)              
A2 Aw, C'mon Baby (Written By – Wachendorf) (Org. Myron Lee And The Caddies, 1958)
A3 Mexi Love Song (Written By – Glazebrooke, Fraquar, Leaver, Lennon)              
A4 Sarno Fever (Written By – Glazebrooke, Fraquar, Leaver, Lennon)                     
A5 Sarno Beat (Written By – Glazebrooke, Fraquar, Leaver, Lennon)                      
A6 Gay Cowboy (Written By – Glazebrooke, Fraquar, Leaver, Lennon)                   
A7 Understanding Croissants (Written By – Glazebrooke, Fraquar, Leaver, Lennon) 
B1 Sexy Sarno (Written By – Glazebrooke, Fraquar, Leaver, Lennon)                      
B2 Dead Dog Blues (Written By – Glazebrooke, Fraquar, Leaver, Lennon)               
B3 Mudboat (Written By – Russell) (Org. Sonny Russell, 1963)                    
B4 Madame Ruth's Parlour (Written By – Glazebrooke, Fraquar, Leaver, Lennon)    
B5 Rochee Is A Monster (Written By – Glazebrooke, Fraquar, Leaver, Lennon)                   
B6 A Cheat (Written By – Hazlewood) (Org. Sanford Clark, 1956)              
B7 Sad Sarno (Written By – Glazebrooke, Fraquar, Leaver, Lennon)


Rockabilly doprowadzone do skrajnej prostoty, korzeniami zdecydowanie mocniej tkwiące w nagraniach Haskila Adkinsa czy Phantoma niż Billa Haleya czy Elvisa, z porąbanymi tekstami i punkowym bitem perkusji, z jednostrunowym kontrabasem (znanym jako tea chest bass) kupionym za kilka funtów w jakiejś rupieciarni… W połowie lat 80-tych jeśli się grało taką muzę to było tylko kwestią czasu kiedy wyląduje się przed tłumem sajkowców w Klub Foot. O ile sama muzyka była wyjątkowo prosta, o tyle już jej aranżacja doprowadzona została do perfekcji, chyba głównie dzięki najlepszemu muzykowi kapeli - gitarzyście Robowi Glazebrookowi, znanemu na scenie rockabilly z prowadzenia popularnej wówczas kapeli The Playboys, czy epizodu (na perkusji) w Raw Deal, z którego narodził się później The Meteors. To, że muzyka może mieć bardzo prostą kompozycję, rytm i tekst, a mimo tego być porywająca udowodniły już lata 50-te, ale Rochée & The Sarnos potrafili po latach powtórzyć te same patenty zachowując przy tym oryginalność. Ich specyficzne poczucie humoru też miało licznych zwolenników na sajkowych gigach – wokalista Gaz Leaver, znany lepiej jako Lord Herbert III, na koncercie z okazji 10-lecia śmierci Elvia potrafił w „hołdzie” Królowi zjeść na scenie ogromnego cheesburgera, a nie jest żadną tajemnicą, że wskutek tendencji do obżerania się niezdrowym jedzeniem Presley latami walczył ze sporą nadwagą. Niedługo po wydaniu płyty i entuzjastycznym przyjęciu przez publikę na trasie koncertowej z Demented Are Go grupa zakończyła działalność, bo jak stwierdził jej charyzmatyczny wokalista, woleli pożegnać się ze sceną kiedy byli na topie, a nie na dnie.



Rochee & The Sarnos - Rumble In The Jungle 7” [Nervous, NER 007]
A Rumble In The Jungle (Written By – Glazebrooke, Fraquar, Leaver, Lennon)                     
B Whistle Wriggle (Written By – Glazebrooke, Fraquar, Leaver, Lennon)


Ostatnie studyjne nagranie grupy przed rozpadem w charakterystycznym dla nich porąbanym stylu, gdzie klasyczne, minimalistyczne rockabilly miesza się z sajkowym humorem. Numer ze strony B singla to instrumental, gdzie wokalista zgodnie z tytułem numeru jedynie wygwizduje melodię. Po rozpadzie grupy jej wokalista Gaz Leaver zasilił szeregi brytyjskiej marynarki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz