niedziela, 12 stycznia 2014

Dyskografia psychobilly 1984 - cz. 1



Guana BatzThe Cave 7" [1984, Big Beat, NS 96]
A The Cave (Written-By – Turner, White, Hancox, Osborne)                                 
B Werewolf Blues (Written-By – Turner, White, Hancox, Osborne)

 

Rosnąca popularność grupy od razu odbiła się na sprzedawalności – singiel spędził 9 tygodni na Indie Charts, docierając do 6 miejsca. Brzmienie nie różniło się specjalnie od tego z debiutanckiej produkcji, oczywiście zostało co nieco rozwinięte, kawałki bardziej urozmaicone przez solówki, ale generalnie został zachowany styl motorycznego, oldskulowego sajko. Była to ostatnia produkcja Guana Batz popełniona z Whitem – przyczyną odejścia była sugestia, żeby przerzucił się na kontrabas, co według jego słów, nie do końca mu pasowało, głównie ze względu na wyższe koszty samego instrumentu oraz strun w porównaniu do basu elektrycznego. Na jego miejsce został zwerbowany Sam Sardi, który pozostawał wolny po rozpadzie The Ricochets.


Fireball XL5The Man With No Name 7" [Northwood, NW-XL5-2]
A The Man With No Name (Written-By – Kelf, Thorne)                   
B Prison Walls (Don't Tell No News) (Written-By – Kelf, Thorne)


Drugi singiel kapeli, a jedyny, który trafił na Indie Charts – w sumie był na nich 3 tygodnie, dochodząc do 49 miejsca. Dwa numery zrealizowane podczas sesji nagraniowej jaka miała miejsce pod okiem Boza Boorera w lipcu 1984 roku. Klimat bardzo podobny do wcześniejszych nagrań, czyli psycho rockabilly z taką specyficzną, melancholijną nutą. 

VA – Reel Numer 3 casette [1984, Backs] 
10.Don’t Go 
22.Go Go Go


Oprócz singla Fireballsi w 1984 roku zaakcentowali też swoją obecność dwoma numerami na składance Reel Numer 3 wydanej w formie kasety.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz