wtorek, 1 marca 2016

Dyskografia (prawie) psychobilly 1986 - cz. 19



Roughnecks - Hard Times 12’’ EP [Korea, Korea 03]
A1 Hard Times (Written-By – Reiss)  
A2 Jimmy's Revenge (Written-By – Reiss)                              
B1 Never Cry (Written-By – Reiss)                                       
B2 Take A Look (Written-By – Reiss)


Drugi singiel kapeli nagrany już nowym kontrabasistą, Martinem Büchlerem, który zdawał się mieć znacznie większe pojęcia na temat tego instrumentu niż jego poprzednik, co zaowocowało też bardziej wyrazistym brzmieniem. Muzycznie była to kontynuacja wcześniejszej epki, aczkolwiek z lekkim przesunięciem w kierunku neo-rockabilly, a numer Never Cry w ogóle był rockabillowy. Co by nie mówić, lider kapeli Tom Reiss miał wyjątkowy dar do tworzenia chwytliwych kompozycji momentalnie wpadających w ucho, a mocne bicie po bębnach i ostro slapujący kontrabas trzymały te łatwo wpadające w uchu piosenki na wyraźny dystans od popowego rock’n’rolla w stylu Shakin’ Stevensa.

Moondogs - Long Blond Hair 7’’ [Rainbow, RMS 111]

A Long Blond Hair (Written-By – Raimes) (Org. Johnny Powers, 1958)
B Teach Me Baby


Szwedzka kapela neo-rockabilly, która obu zamieszczonym na singlu kawałkom narzuciła na tyle szybki rytm, że gdzieś to o psycho-rockabillowe granie zahaczało. Na longu jaki popełnili dwa lata później nie wyszli już poza typową rockabillową sztampę.

Quiff Cuts - Cruisin’ 12’’ EP [Korea, Korea 05]
A1 Cruisin' (Written-By – Vincent, Davies) (Org. Gene Vincent & His Blue Caps, 1957)
A2 Jitterbob Baby (Written-By –Harris) (Org. Hal Harris 1957/1978)
B1 Moonlight Rock (Written-By – Quiff Cuts)
B2 Mystery Train (Written-By – Parker) (Org. Junior Parker, 1953)


Efemeryczna berlińska kapela neo-rockailly, która poza 12-calowym kawałkiem winylu nic po sobie więcej nie zostawiła. O ile trzy przeróbki jakie Quiffy Cuts opracowali w studiu nagraniowym to czyste brzmienie neo-rockabilly, może tylko z nieco przyspieszonym tempem, o tyle ich własny numer Moonlight Rock to klasyczne sajko pełną gębą i to w najlepszym wydaniu.

Melody Massacre - Melody Massacre 12’’ [Soundwork, SW 12013]
A1 Screamin' In Vain
A2 Horror Show In Las Vegas
A3 Tornado
B1 Get Off My Back
B2 She Came From Another Space
B3 Cruel Rhythm For Murder


Belgijska kapela z Brukseli, która swój żywot zakończyła dokładnie w tym samym roku, w którym wydała swoją jedyną płytkę. Ich najważniejsze inspiracje zapewne miały swoje źródło w produkcjach The Cramps, nie było to jednak bezmyślne kopiowanie, a kapela dorzuciła od siebie energiczny rytm i nieco bardziej rockabillowe brzmienie przez co niektóre numery jak Horror Show In Las Vegas czy She Came From Another Space spokojnie wpisują się w ówczesną stylistykę sajko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz