1983
Rochee & The Sarnos – Have
You Got The Sarno Fever 7”
[Kay-y, KY 701]
A1 Sarno Fever (Trad. arr. The Sarnos)
A2 Sarno Rhythm (Trad. arr. The Sarnos)
B1 Trail Of The Lonesome Pine
(Written-By – Carroll, MacDonald) (org. 1913)
B2 Sarno Dictionary (Trad. arr. The
Sarnos)
Gdyby
kierować się tylko stroną muzyczną to ciężko byłoby jakiekolwiek produkcje
londyńczyków znanych jako Rochee & The Sarnos podciągnąć pod psychobilly.
Ale ich garażowo-minimalistyczna wersja rockabilly była tak odjechana, a oni
sami tak zakręceni, że szybko zostali wessani przez scenę sajko jako “swoi”.
Cóż można powiedzieć o ich debiutanckim singlu, z jednostrunowym kontrabasem
zwanym hot rodem – brzmi to jak banda szalonych Meksykanów, którzy jakimś
dziwnym trafem trafili na imprezę psychobilly i nie zamierzają siedzieć w kącie
;) Po latach realizator tego singla, Ray Frensham z Northwood Records,
wspominał, że była to najtaniej nagrana sesja jakąkolwiek pamięta, bo
kosztowała… 56 funtów.
Sharks - Phantom Rockers LP [Nevous, NERD 008]
A1 Moonstomp (Do What You Want)
(Written-By – Wilson, Hodges)
A2 Skeleton Rock (Written-By –
Whitehouse)
A3 It's All Over Now (Written-By –
Womack, Womack) (Org. The Valentinos, 1964)
A4 Crazy Maybe (Written-By – Whitehouse)
A5 Take A Razor To Your Head (Written-By
– Wilson)
A6 Death Row (Written-By – Wilson)
A7 Love Bites (Written-By – Lusby,
Hodges, Wilson, Whitehouse)
B1 Short Shark Shock (Written-By –
Whitehouse)
B2 Ruff Stuff (Written-By – Wilson,
Whitehouse)
B3 Phantom Rockers (Written-By –
Whitehouse, Hodges)
B4 Charlie! (Written-By – Wilson)
B5 Slipped Disc (Written-By –
Whitehouse, Wilson)
B6 I Can't Stop (Written-By – Wilson)
B7 Electrifyin' (Written-By –
Whitehouse, Hodges)
Ze
wszystkich kapel, które na początku lat 80-tych postanowiły swoje
neo-rockabilly wzbogacić o sajkowe motywy to właśnie The Sharks zaproponowali
chyba najciekawsze pomysły, które zostały nagrane w roku 1982, a wydane w roku
następnym przez Nervous. Motorem i założycielem grupy był zagorzały fan
rockabilly Alan Wilson, który koncertował z różnym powodzeniem po Brytanii od
końca lat 70-tych. Przełomem była kompletna przebudowa jego grupy w 1982 roku
(już wtedy występującej jako Sharks), kiedy przed ważnym rockabillowym
“weekenderem” Wilsonowi posypał się skład. Współpracę z nim rozpoczęło wówczas
dwóch nastolatków – kontrabasista Steve Whitehouse oraz perkusista Paul Hodges.
Szybko nagrana demówka przyniosła jeszcze szybsze zainteresowanie właściciela
Nervous, Roya Williamsa, który postanowił wydać debiutancki album grupy – sam
zresztą wypowiada parę kwestii w kawałku I Can't Stop. Podobnie jak debiutancka
płyta Meteors Phantom Rockers jest jakby podzielona na dwie części, bo Wilson i
Whitehouse śpiewają w tych kawałkach, które sami napisali, z tym, że numerów
Wilsona jest trochę więcej, a w Love Bites śpiewa zespołowy chórek. I podobnie
jak w przypadku In Heaven efekt też jest kapitalny. Mimo, że pomysły Wilsona i
Whitehouse były zdecydowanie odmienne, to nie wpływa to ujemnie na spójność
plyty, a dodaje jej różnorodności. Osobiście chyba wolę numery Steve’a jak
całość, Electrifyin' czy Short Shark Shock to kapitalne granie, ale z całej
płyty najbardziej lubię sajkowy hymn Take A Razor To Your Head. Grupa rozpadała
się u szczytu popularności, zaledwie kilka miesięcy po wydaniu płyty, podczas
europejskiej trasy, ze względu na tarcia pomiędzy Alanem a Stevem, których
podłożem był kierunek w jakim miała podążać kapela. Whitehouse wkrótce
sformował własny band pod nazwą Frenzy, Wilson zajął się pracą realizatorską i
wskrzesił Sharks dopiero po 10 latach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz