Roughnecks - Hard Times 12’’ EP [Korea,
Korea 03]
A1 Hard Times (Written-By
– Reiss)
A2 Jimmy's Revenge (Written-By
– Reiss)
B1 Never Cry (Written-By
– Reiss)
B2 Take A Look (Written-By
– Reiss)
Drugi singiel kapeli
nagrany już nowym kontrabasistą, Martinem Büchlerem, który zdawał się mieć
znacznie większe pojęcia na temat tego instrumentu niż jego poprzednik, co
zaowocowało też bardziej wyrazistym brzmieniem. Muzycznie była to kontynuacja
wcześniejszej epki, aczkolwiek z lekkim przesunięciem w kierunku
neo-rockabilly, a numer Never Cry w ogóle był rockabillowy. Co by nie
mówić, lider kapeli Tom Reiss miał wyjątkowy dar do tworzenia chwytliwych
kompozycji momentalnie wpadających w ucho, a mocne bicie po bębnach i ostro
slapujący kontrabas trzymały te łatwo wpadające w uchu piosenki na wyraźny dystans
od popowego rock’n’rolla w stylu Shakin’ Stevensa.
Moondogs - Long Blond Hair 7’’ [Rainbow, RMS
111]
A Long Blond Hair (Written-By –
Raimes) (Org. Johnny Powers, 1958)
B Teach Me Baby
Szwedzka kapela neo-rockabilly, która obu zamieszczonym na
singlu kawałkom narzuciła na tyle szybki rytm, że gdzieś to o psycho-rockabillowe
granie zahaczało. Na longu jaki popełnili dwa lata później nie wyszli już poza
typową rockabillową sztampę.
Quiff Cuts - Cruisin’ 12’’ EP [Korea, Korea
05]
A1 Cruisin' (Written-By – Vincent, Davies) (Org. Gene
Vincent & His Blue Caps, 1957)
A2 Jitterbob Baby (Written-By –Harris) (Org. Hal Harris 1957/1978)
B1 Moonlight Rock (Written-By – Quiff Cuts)
B2 Mystery Train (Written-By – Parker) (Org. Junior
Parker, 1953)
Efemeryczna berlińska kapela neo-rockailly, która poza
12-calowym kawałkiem winylu nic po sobie więcej nie zostawiła. O ile trzy
przeróbki jakie Quiffy Cuts opracowali w studiu nagraniowym to czyste
brzmienie neo-rockabilly, może tylko z nieco przyspieszonym tempem, o tyle ich
własny numer Moonlight Rock to klasyczne sajko pełną gębą i to w
najlepszym wydaniu.
Melody Massacre - Melody Massacre 12’’ [Soundwork,
SW 12013]
A1 Screamin' In Vain
A2 Horror Show In Las Vegas
A3 Tornado
B1 Get Off My Back
B2 She Came From Another Space
B3 Cruel Rhythm For Murder
Belgijska kapela z Brukseli, która swój żywot zakończyła
dokładnie w tym samym roku, w którym wydała swoją jedyną płytkę. Ich
najważniejsze inspiracje zapewne miały swoje źródło w produkcjach The Cramps,
nie było to jednak bezmyślne kopiowanie, a kapela dorzuciła od siebie
energiczny rytm i nieco bardziej rockabillowe brzmienie przez co niektóre
numery jak Horror Show In Las Vegas czy She Came From Another Space
spokojnie wpisują się w ówczesną stylistykę sajko.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz