V/A - Rocking Won't Stop LP
[ Lost Moment, LMLP 003]
A1 Kingbeats – Bad, Bad Boy A2 Clive Osbourne & The Clearnotes – Monkey Business
A3 Toy Town Trio – Midnite Creeper
A4 Ant Hill Mob – Mercy
A5 Long Tall Texans – I've Seen Her (Written By – Denman)
A6 Scotty Robbins – Play That Fast Thing
A7 Midnite Shift – Tear It Up
A8 Palominos – Switch Blade
A9 Krewmen – Death Letter
B1 Rattlers! – Life In A Coffin
B2 Deltas – Spellbound
B3 Kingbeats – Hangin' On The Line
B4 Long Tall Texans – Get Back, Wetback (Written By – Denman)
B5 Rockin' Johnny Austin – City Lights
B6 Clive Osbourne & The Clearnotes – The Beat
B7 Toy Town Trio – Rhythm Train
B8 Ant Hill Mob – He's Gone
B9 Midnite Shift – She's The Most
B10 Palominos – Hang Loose
Kolejny składak z kapelami neo-rockabilly popełniony przez Lost Moment, który jest szczególny o tyle, że na tym winylowym krążku po raz pierwszy znalazły się nagrania Long Tall Texans, czyli jednego z fundamentów sceny psychobilly. Było to granie zdecydowanie bliższe duchowi sajkowego rockabilly niż koncepcjom Meteors i Guana Batz, choć numer I've Seen Her ma bardzo psychobillowy rytm. Z kolei spokojniejszy Get Back, Wetback wszedł na stałe do nieśmiertelnej koncertowej klasyki grupy – spokojniejszy przynajmniej od strony muzycznej, bo jest to jeden z niewielu numerów psychobilly jaki wyłamywał się z fenechowskiej koncepcji „fuck politics” – wetback (przemoczeni) to slangowe określenie nielegalnych meksykańskich emigrantów w Teksasie – ze względu na graniczną rzekę Rio Grande, pokonywaną przez przybyszów z południa wpław. Pojawiały się nawet kontrowersje jak należy rozumieć ten tekst – czy dosłownie jako drwinę z Meksykanów, czy wręcz przeciwnie, jako ironiczną kpinę z rasistowskich przesądów. Postawa zespołu raczej nie pozostawia wątpliwości, że prawidłowa jest ta druga interpretacja, a podczas koncertów w Kalifornii, przy odgrywania tego numeru, chóralnie odśpiewywała go publika w przeważającej większości składającej się z Mexicos.
Warto poświęcić jeszcze parę słów inny kapelom ze składaka,
bo choć ewidentnie były one spod znaku neo-rockabiily to coraz wyraźniej było
widać jak cały ten styl pod wpływem popularności psychobilly ewoluował w coraz
mocniejsze i agresywniejsze brzmienie. Szczególnie to słychać w numerach Ant Hill Mob, czy Toy Town Trio, a tradycyjnie dość sajkowe spojrzenie na rockabilly
przedstawili też The Rattlers. Paradoksalnie najmniej nowoczesnego brzmienia
było w graniu szerzej nieznanej rockabillowej grupy Krewmen, która wkrótce miała stać się kultową pozycją w sajkowym
menu.
V/A - Sounds From The Southern Scene LP
[Black Rock, PIH 1]
A1 Immunity – Round Midnight
A2 Idols – Centre Of Attention
A3 Long Tall Texans – One More Time (Written By – Denman)
A4 Oakville Tune Wranglers – Oakville Rag
A5 Cursory Glances – Room 502
A6 Set Two – Friends Turned Cold
B1 Cursory Glances – Someone To Blame
B2 Set Two – The Last Time
B3 Nervous Rex – The Boy Next Door
B4 Long Tall Texans – Nine Hundred Miles (Written By – Denman)
B5 Bantu – Pushy That Way
B6 Immunity – Strange Days
Nadmorskiego Brighton,
oprócz tego, że jego plaże w latach 60-tych upodobali sobie modsi i rokersi na
miejsce wzajemnego rozbijania sobie czaszek, było też rodzinnym miastem Long
Tall Texans. Dzięki temu w 1985 roku zespół trafił na jeszcze jedną
składanką, tym razem prezentującą różnorodne stylistycznie grupy z południowej
Anglii, z dwoma kawałkami nagranymi na szkolnym koncercie. Pierwszy numer z tej
kompilacji One More Time to ewidentnie sajko w klasycznym stylu, może
lekko przypominające ostrzejsze kompozycje The Ricochets, z kolei Nine
Hundred Miles ma bardziej neo-rockabillowe brzmienie, ale w dość szybkim
tempie i z mocno sajkowym wokalem.
VA - The Riverside Compilation L.P. - Laughing
All The Way To The Banks LP [Z T HEE, ZTHLP 69]
A1 Line Design – Intensions
A2 Shoot! Dispute – On To The Wheel
A3 Hoorah! Boys Hoorah! – Something That You Said
A4 Buddy Curtess And The Grasshoppers – Real Girl
A5 Adventures Of Johnny Lovemuscle – Simon Purethought
A6 Body Politic – Imogen's Party
A7 Housemartins – Flag Day
B1 Blubbery Hellbellies – Here's To The Good Old Beer
B2 Dogs – Over The Hill
B3 Rapids – Night Out With The Boys
B4 Tenpole Tudor – Irene
B5 Complaints – There Were Rays Coming Out Of Their Eyes
B6 Geisha Girls – Snake Hips
B7 Cardiacs – Wooden Fish On Wheels
B8 Fools Dance – The Ring
B9 King Kurt – Popa Wobler
Kompilacja wykonawców, których łączył jeden wspólny mianownik – zaliczony występ w podlondyńskim klubie The Riverside. Stosunkowo niewielki nakład, 1500 egzemplarzy, był podyktowany umową z zespołami, które udostępniły swoje kawałki na składankę za free. Scenę (około)sajkową reprezentował King Kurt z numerem Poppa Wobbler (tu jako Popa Wobler) z singla Road To Rack & Ruin oraz neo-rockabillowe The Rapids, ale z mocno sajkowym numerem Night Out With The Boys (w innej wersji niż ta, która trafiła na debiutancki long).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz